loading...

تعميرات لوازم خانگي

تعميرات لوازم خانگي در محل

بازدید : 556
11 زمان : 1399:2

واشر درب يا همان لاستيك دور درب در ماشين هاي ظرفشويي سامسونگ (samsung)، با آب بندي دستگاه مانع خروج آب و نشتي مي شوند. البته اين يكي از موارد كاربرد آنهاست. در صورتي كه متوجه نشتي از جلوي دستگاه شديد، به احتمال زياد لاستيك دور درب صدمه ديده يا ازبين رفته است.

معمولا لاستيك دور درب ماشين ظرفشويي سامسونگ بصورت دو تكه مي باشد. تكه اول يا لاستيك بالايي، قسمت هاي كناري و بالاي درب ماشين را مي پوشاند و تكه پاييني بر روي ضلع پاييني درب نصب مي گردد. ما در اين آموزش قصد داريم تا نحوه تعويض لاستيك بالايي ماشين ظرفشويي سامسونگ را به شما بياموزيم.

در صورتي كه دانش و تخصص كافي براي انجام اين كار را نداريد بهتر است با نمايندگي تعميرات ماشين ظرفشويي سامسونگ تماس بگيريد و يا اينكه درخواست خود را به صورت آنلاين ثبت نماييد. متخصصان و تكنسين هاي حرفه اي مركز تخصصي تعميرات سامسونگ هر چه سريع تر به كمك شما خواهند آد و مشكل دستگاه شما را برطرف خواهند كرد.

تذكر!

پيش از انجام كار، بهتر است دوشاخه برق را از پريز بيرون كشيده و از بروز هرگونه حادثه اي جلوگيري نماييد.

گام اولبرداشتن پنل بالايي و پنل هاي كناري

براي تعويض لاستيك هاي درب، مي بايست درب را جدا نماييد. براي اينكار دسترسي به لولاهاي درب الزامي است. لولاهاي درب را مي توان پس از باز نمودن پنل بالايي و پنل هاي كناري براحتي مشاهده نمود. لذا ابتدا پيچ هاي مربوط به اين پنل ها را باز كرده و آنها را يك به يك جدا كنيد.

گام دومرها كردن سيستم پولي

با بررسي درب متوجه خواهيد شد كه اين بخش از دستگاه توسط فنر و سيستم پولي نگه داشته شده است. لذا براي جدا نمودن درب لازم است تا ابتدا پولي ها را در دو طرف درب جدا نماييد. براي اينكار با بستن درب و درآوردن كاور پلاستيكي و استفاده از يك انبردست، سيستم پولي را در دو طرف درب رها نماييد.

گام سوم درآوردن درب ماشين ظرفشويي

در اين مرحله مي توانيد درب را جدا نماييد. بدليل وزن درب، اينكار را با احتياط انجام دهيد. ابتدا مي بايست پنل جلويي درب را درآوريد. براي اينكار، قاب زير درب را با كشيدن آن به بيرون درآوريد و سپس درب را بطور كامل باز نماييد. در هر سمت سه عدد پيچ وجود دارد كه مي بايست باز شوند. پس از درآوردن پنل جلويي درب، كليپس لولاهاي درب را مي توان به كمك پيچ گوشتي و با آوردن كمي فشار رها نمود و بعد درب را جدا كرد.

گام چهارمتعويض لاستيك درب

ابتدا درب را روي يك سطح صاف قرار دهيد. مراقب باشيد كه درب را خيلي نكشيد زيرا سيم هايي به آن متصل است. لاستيك درب مابين لولاها و قسمت داخلي درب قرار مي گيرد. در هر سمت مي بايست دو پيچ را باز نمود تا لولاها آزاد و لاستيك قادر به درآوردن باشد. پس از اينكه لولاها را درآورديد، لاستيكي قديمي را جدا نماييد و سپس لاستيك جديد را در همان محل نصب كنيد. از قرارگيري صحيح لاستيك اطمينان حاصل نماييد.

گام پنجمنصب مجدد قطعات خارج شده

تا بدين جا مراحل مورد نياز براي انجام تعويض لاستيك طي شده است. حال مي بايست مراحلي كه طي شد بصورت عكس انجام شود تا دستگاه به حالت اوليه بازگردد. براي شروع لولاهاي درب را جا انداخته و سپس درب را دوباره متصل گردانيد. سپس سيستم پولي را دوباره نصب كنيد و درنهايت پنل هاي بالايي و كناري را بر روي ماشين لباسشويي سوار كنيد.

بازدید : 439
11 زمان : 1399:2

كاركرد صحيح و درست يخچال فريجيدر زماني ممكن است كه تمامي قطعات و اجزا به درستي كار كنند. در صورتي كه ايرادي در درب يخچال وجود داشته باشد و اين مشكل از بسته شدن درب و چفت شدن صحيح آن جلوگيري نمايد، به طور قطع مشكلات ديگري در ادامه براي يخچال فريجيدر به وجود خواهد آورد.

در اين مطلب قصد داريم تا در رابطه با عواملي كه ممكن است در ايجاد مشكل براي درب يخچال فريجيدر سهيم بوده و سبب بسته نشدن يا چفت نشدن درب يخچال مي شوند، صحبت كرده و راهكارهاي ممكن براي رفع مشكل را بيان كنيم.

در صورتي كه درب يخچالتان دچار مشكل شده است، مطالب ارائه شده در پايين ممكن است در رفع مشكل به دردتان بخورد. اگر به هر دليلي از رفع مشكل يخچال فريجيدر ناتوانيد، توصيه مي كنيم كه با متخصصين تعمير يخچال فريجيدر تماس بگيريد و از آنها كمك بخواهيد.

لاستيك يا واشر دور درب يخچال فريزر

واشر يا لاستيك دور درب يخچال فريجيدر، از جنس پلاستيك نرم است. اين لاستيك به مرور زمان و بر اثر سرد و گرم شدن و نيروهايي كه در اثر باز و بسته شدن درب به آن وارد مي شود، به مرور خشك شده و در برخي نقاط ترك خورده و تكه تكه مي شود. در برخي نقاط ديگر نيز ممكن است به همان دلايل گفته شده، شل شده و از دور درب كنده شود و جدا گردد.

در اثر كنده شدن يا شل شدن لاستيك دور درب، آب بندي يخچال بهم ميخورد و هواي گرم و مرطوبي كه در خارج يخچال وجود دارد، امكان ورود به داخل را پيدا مي كند و مشكلات ديگري از جمله افت دماي داخل، پايين آمدن كارايي دستگاه و حتي برفك زدن يخچال را به وجود مي آورد.

جهت اطمينان از چفت شدن و شل نبودن لاستيك درب يخچال فريجيدر نيز مي توان با عبور دادن يك كاغذ از لاي لاستيك، آن را امتحان نمود. اگر كاغذ به راحتي از لاستيك عبور كرده و بيرون بيايد، نشان از شل بودن لاستيك دور درب است.

كيت دندانه بستن درب

در برخي از يخچال هاي فريجيدر، براي كمك به بسته شدن درب، يك كيت دندانه اي در قسمت لولا تعبيه شده است. اين دندانه ها از جنس پلاستيك سخت يا نايلون بوده و بر روي هم چفت مي شوند. به طوري كه يكي از دندانه ها زير درب و ديگري در قسمت بالاي لولا قرار مي گيرد.

وقتي درب يخچال فريجيدر باز مي شود، دندانه درب روي دندانه لولا به بالا چرخيده و درب را كمي بالا مي برد و دندانه ديگر نيز درب را در وضعيت باز نگه مي دارد. وقتي درب بسته مي شود، وزن آن به محور نيرويي وارد مي كند تا بسته شده و دندانه ها روي هم جفت شوند. اگر هر كدام از اين دندانه ها شكسته شده باشد، درب يخچال به خوبي بسته نخواهد شد و در نتيجه هواي گرم وارد يخچال فريجيدر مي شود.

لولا و ياتاقان درب

درب يخچال frigidaire بر روي لولا مي چرخد كه در نبود آن، درب قادر به باز و بسته شدن نخواهد بود. اگر لولاها ساييده شده و يا روغن كاري آنها خشك شده باشد، ممكن است از بسته شدن كامل درب ها جلوگيري شود. اگر لولا و ياتاقان درب شما ايراد داشته باشد، هنگام باز و بسته شدن درب صداي نويزي شنيده مي شود. لولاهاي قديمي و پوسيده را مي بايست تعويض و سپس روغن كاري نمود تا از مشكلات بعدي پيشگيري شود.

بازدید : 460
11 زمان : 1399:2

در اين مطلب قصد داريم تا در رابطه با يخ زدن كولر گازي ال جي و برفك زدن آن و دلايل يخ ردن كولر گازي ال جي و راهكارهاي رفع مشكل صحبت نماييم.

از آنجا كه كولرهاي گازي ال جي هم قابليت سرمايش و هم گرمايش را دارند، مشكل يخ زدن كولر و برفك زدن كويل هاي كولر گازي ال جي را بايد در اين دو حالت كاركرد، بصورت مجزا بررسي نمود.

در صورتي كه كولر گازي ال جي تان يخ زده و يا پنل داخلي آن دچار برفك و يخ زدگي شده است، تماس با تعميركاران مجرب نمايندگي تعمير كولر گازي ال جي بهترين راه براي رفع مشكل شما در كوتاهترين زمان ممكن است.

  • كمبود گاز كولر گازي

يكي از شايع ترين علل يخ زدگي كولر گازي ال جي را مي توان كمبود گاز يا مبرد در سيستم كولر گازي دانست. در صورتي كه كولر گازي ال جي نشتي گاز دارد و در حالت سرمايش كاركرد مي باشد، احتمالا يخ زدن و برفك زدن كولر گازي ال جي وجود دارد.

در صورتي كه يخ زدن كولر گازي ال جي در حالت گرمايش نيز اتفاق مي افتد، يعني اگر پنل داخلي كولر يخ زده است، ممكن است ايراد از شير چهار طرفه باشد. معمولا خرابي شير چهار طرفه و يا برد كنترلي كولر گازي سبب يخ زدن پنل داخلي در حالت گرمايش مي شود.

معمولا در صورت نشتي گاز، با روشن كردن كولر گازي ال جي و پس از گذشت حدود 15 دقيقه، لوله هاي كولر شروع به يخ زدن خواهند كرد. در اين حالت، بايد نشت يابي گاز به كمك تجهيزات و به وسيله تكنسين متخصص تعمير كولر گازي ال جي انجام گيرد و پس از رفع نشتي و تعمير آن، در صورت نياز شارژ گاز كولر براي تنظيم ميزان مناسب گاز در سيستم انجام گيرد.

پس از شارژ گاز، تكنسين با سنجش ميزان فشار گاز به كار خود پايان مي دهد. اگر فشار در كولرهاي اسپيلت مناسب بوده اما هچنان دستگاه يخ مي زند، احتمالا مشكل از برد الكترونيكي كولر است كه با تعمير و يا تعويض برطرف خواهد شد.

  • كثيف بودن كويل هاي كولر گازي

يكي ديگر از علت هاي يخ زدگي و برفك زدن كولر گازي، به كثيف بودن كولر و پوشانده شدن كويل ها با گرد و خاك مربوط است. در اين مواقع با سرويس كولر گازي و شستشوي دستگاه و تميز نمودن دستگاه، مشكل شما برطرف خواهد شد.

  • مسدود شدن مسير لوله ها

گاهي مسدود شدن مسير لوله ها، به خصوص لوله مويين كه در انتهاي كندانسور قرار دارد، سبب يخ زدگي كولر مي شود. در صورتي كه اجزاي داخلي سيستم كولر گازي مانند لوله هاي مويين و يا سير برقي و... دچار مسدوديت و گرفتگي شوند، كولر گازي LG مي تواند دچار يخ زدگي وبرفك زدن شود. توجه داشته باشيد كه اگر لوله مويين يخ زده باشد، با لمس ورودي آن كه در حالت نرمال گرم و در حالت مسدود بودن و يخ زدگي سرد است، مي توان اين موضوع را تشخيص داد.

  • كاركرد مداوم كمپرسور

در صورتي كه بنابر خرابي سنسور كولر گازي ال جي، ايراد در برد الكتروني و يا ايراد در كمپرسور و معيوب بودن آن، كمپرسور كولر گازي يكسره شده و به صورت مداوم كار مي كند، احتمال يخ زدگي و برفك زدن بخش هايي از پنل داخلي كولر گازي وجود دارد.

  • خرابي فن داخلي اواپراتور

فن داخلي اواپراتور وظيفه كشيدن هواي گرم بيرون به داخل كولر گازي را دارد. اين هوا با كويل هاي سرد اواپراتور تماس داشته و پس از خنك شدن توسط فن داخلي به بيرون تخليه مي گردد. اگر موتور فن داخلي سوخته باشد و يا به هردليلي مانند كثيفي فيلتر مسدود شده باشد، هواي سرد داخل كولر قادر به بازگشت به داخل اتاق نبوده و پنل داخلي كولر يخ مي زند.

بازدید : 416
11 زمان : 1399:2

كولر گازي هاي اسپليت، همانطور كه از نام آنها پيداست، داراي دو بخش مجزا بوده و بخش پر سر و صداي آنها كه كمپرسور مي باشد، در خارج از اتاق قرار مي گيرد. با وجود اينكه اين مدل از كولرهاي گازي نسبت به مدل پنجره اي سر و صداي كمتري توليد مي كنند، اما همچنان با گذشت زمان و بر اثر استهلاك، ميزان سر و صداي توليدي آنان ممكن است افزايش يافته و صداي ناهنجار و آزاردهنده اي توليد نمايد.

در اين مطلب قصد داريم در رابطه با سر و صداي بيش از حد كولر گازي تراست و دلايلي كه منجر به اين مشكل مي شود و راهكارهاي رفع صداي كولر گازي تراست صحبت نماييم.

در صورتي كه كولر تراست خود را به تازگي خريداري كرده ايد و يا اينكه به دليل جا به جايي نياز بهنصب كولر گازي تراست خود داريد، مي توانيد درخواست خود را از طريق فرم به صورت آنلاين و يا از طريق تماس تلفني ثبت نماييد.

سر و صداي پنل بيروني كولر گازي

  • كمپرسور: با‌گذشت زمان و بالا رفتن عمر كمپرسور، به طور طبيعي صداي توليدي آن بيشتر مي شود. در اين حالت نيازي به تعويض كمپرسور نيست. معمولا هنگامي كه كمپرسور به سر و صدا مي افتد، تا چند سال پس از آن هم كولر گازي تراست در شرايط خوبي قرار داشته و كارايي بالايي خواهد داشت. با اين حال، اگر به خاطر كاهش سر و صدا ترجيح مي دهيد كه كمپرسور كولر گازي تراست را تعويض كنيد، توصيه مي شود كه حتما انجام اين كار را به يك تعميرگاه مجاز كولر گازي Trust بسپاريد.
  • موتور فن دو شفتي: يكي از اجزاي پنل بيروني كولر گازي تراست، فن دو شفتي آن است كه داراي ياتاقان هايي است كه روغن كاري شده اند. اين روغن كاري براي ياتاقان ها هميشگي بوده و جهت كاركرد صحيح و البته بي سر و صداي آن ها لازم است. در صورتي كه پس از گذر زمان روغن ياتاقان ها از بين رفته و خارج شود، موتور شروع به سر و صدا مي كند. در اين حالت تعويض موتور فن دوشفتي لازم است!
  • پره فن: پروانه فن كندانسور پنل بيروني كولر گازي تراست يكي از منابع توليد سر و صدا مي باشد. در صورتي كه پره هاي پروانه شكسته شده و يا به جايي گير كنند و يا هرگونه ايراد ديگري در پروانه فن وجود داشته باشد، صداي توليد شده مي تواند آزاردهنده باشد. جهت تعمير كولر گازي تراست خود و تعويض پروانه فن كندانسور، از كمك تكنسين مجرب استفاده كنيد.
  • موتور فن: ممكن است پس از عيب يابي كولر گازي تراست خود به اين نتيجه برسيد كه صداي توليد شده كولر گازي تراست، به دليل ايراد در موتور فن پنل بيروني است. ممكن است بلبرينگ هاي موتور فن خراب شده باشند، كه در اين حالت كل موتور فن بايد تعويض گردد. بهتر است تشخيص سالم بودن بلبرينگ ها و مجموعه موتور فن را به تعميركار باتجربه بسپاريد.

سرو صداي پنل داخلي كولر گازي

  • فن دمنده: دمنده يا Blower كولر گازي و فن آن را چك كنيد. مطمئن شويد فن لقي ندارد. عدم ثبات فن دمنده و ساييده شدن پروانه هاي آن به جايي و يا شكستگي آنها موجب توليد سر و صدا در مجموعه مي گردد. در اين مواقع تعويض فن دمنده مورد نظر خواهد بود.
  • موتور فن دمنده: ممكن است صداي توليد شده از پنل داخلي به موتور دمنده مربوط باشد. ياتاقان موتور را بررسي كنيد. در صورت وجود هرگونه ايرادي در آنها و يا ساير قسمتهاي موتور فن دمنده، اين قطعه را بايد تعويض نماييد.

بازدید : 406
11 زمان : 1399:2

در اين مطلب قصد داريم تا در رابطه با دلايل گرم بودن داخل يخچال ال جي و سرد نكردن آن صحبت كنيم و راهكارهاي رفع اين مشكل را بيان كنيم.

بالا بودن دماي يخچال ال جي مي تواند به دليل چندين عامل مختلف باشد كه شايد بتوان مهمترين آنها را نرسيدن هواي سرد قسمت فريزر به قسمت يخچال در سايد باي سايدها و يخچال فريزرهاي ال جي دانست. حتي ممكن است بنابر دلايلي دماي قسمت فريزر هم پايين بوده و به اندازه كافي سرد نباشد.

قسمت خنك كننده يخچال كه اواپراتور خوانده مي شود، در قسمت فريزر جاي مي گيرد. از بخش فريزر به بخش يخچال ال جي، دريچه اي وجود دارد كه با كمك دمپر، ميزان جريان هواي عبوري از بخش فريزر به بخش يخچال ال جي را كنترل مي كند. اگر از خودتان مي پرسيد كه چرا يخچال خنك نمي كند، بهتر است بدانيد كه يكي از دلايل گرم بودن داخل يخچال، همين امر، يعني تنظيم ميزان جريان هواي سرد عبوري، مي باشد.

  • دمپر يا بفل ورودي هوا

دمپر يا بفل ورودي هوا، قطه ايست كه در قسمت دريچه مابين بخش فريزر و يخچال ال جي قرار داشته و جريان هواي ورودي از كانال فن اواپراتور را تعديل مي كند. دمپر كه بصورت مكانيكي قابل كنترل است، ميزان هواي سرد ورودي به بخش مواد غذايي تازه را تنظيم و كنترل مي نمايد و در صورت ايراد در اتصال دستگيره كنترل آن و يا هرگونه اخلال ديگري در عملكرد اين قطعه، دماي هواي بخش يخچال بالا خواهد رفت.

مي توانيد اين قطعه را بررسي كرده و چك كنيد كه مسدود نبوده و صدمه نديده باشد. از باز شدن كامل دريچه نيز مطمئن شويد. با اين حال مراقب باشيد تا آب بندي اين قسمت براي جلوگيري از نشت هوا را ناديده نگرفته و آسيب نزنيد.

دستگيره كنترل كننده بفل ورودي مي بايست آزادانه حركت كرده و گير نداشته باشد. اگر دمپر يا بفل در حالت نيمه بسته قرار داشته و گير كرده اند، بايد آنها را تعويض نماييد.

  • ميزان گاز يا مبرد موجود در سيستم يخچال

شايد بتوان مهمترين عاملي كه در تعيين ميزان سرد و گرم بودن و بطور كلي دماي يخچال و حتي فريزر تاثير گذار است را مقدار گاز يا همان مبرد موجود در سيستم به شمار آورد. درواقع مبرد يا گاز همان ماده اي است كه در داخل لوله هاي يخچال LG در حركت است و همان ماده اي است كه با تبخير و ميعان دوباره خود و دريافت حرارت از مواد غذايي داخل يخچال، عمل خنك كنندگي را انجام مي دهد.

بديهي است كه در صورت كمبود ميزان گاز، يخچال ال جي با مشكل در حفظ كارايي و سرد كردن كافي فضاي داخل خود مواجه خواهد بود. بنابراين يكي از علل گرم بودن داخل يخچال و يا سرد نكردن يخچال ال جي را مي توان ميزان گاز يخچال عنوان كرد.

با تنظيم ميزان گاز موجود سيستم و در صورت نياز، شارژ گاز يخچال ال جي به مقدار لازم، مي توان بروز چنين مشكلي را جلوگيري نمود.

  • موتور فن

خرابي موتور فن يخچال مي تواند يكي ديگر از علل گرم بودن يخچال و خنك نكردن يخچال ال جي باشد. در صورت خرابي فن، گردش جريان هوا مختل شده و درنتيجه هواي داخلي داراي دماي بالاتري نسبت به بخش فريزر خواهد بود.

معمولا بررسي اجزا و قطعات يخچال فريزر كه احتمال مي رود مشكل به وجود آمده ناشي از خرابي آنها باشد، نبايد توسط خودتان و يا اشخاصي كه صلاحيت نداشته و از دانش تخصصي تعميرات يخچال ال جي و يا ابزارآلات لازم برخوردار نيستند، انجام گيرد.

در اين مواقع براي جلوگيري از وارد آمدن خسارات بيشتر و نيز تعمير اصولي يخچال خود و رفع مشكل پيش آمده، حتما با تعميرگاه مجاز و تخصصي تعميرات يخچال ال جي تماس بگيريد.

بازدید : 409
11 زمان : 1399:2

اكثر دستگاه هاي تهويه مطبوع، كه براي تهويه و خنك كردن محيط استفاده مي شوند، به كمك گازهاي مبرد، كه عمدتا از گازهاي فريوني مانند R22، R410A يا R407A استفاده مي شود، فرآيند سرمايش خود را انجام مي دهند. بر همين اساس، گاز مبرد داخل سيكل تبريد كولر گازي را شايد بتوان مهمترين جزء آن به حساب آورد. بديهي است كمبود يا نبود گاز در سيستم كولر گازي اجنرال، سبب اختلال در عملكرد كولر و حتي از كار افتادن آن مي شود.

در اين مقاله آموزشي، سعي داريم تا نحوه شارژ گاز R22 كولر گازي اجنرال را آموزش داده و نيز به روش هايي بپردازيم كه به كمك آنها مي توانيد كمبود گاز در كولر خود را تشخيص دهيد. پس با ما همراه باشيد.

اگر گاز مبرد كولر گازي شما نشتي دارد و يا مقدار آن به اتمام رسيده و به شارژ مجدد گاز احتياج دارد، و يا بطور كلي كولر گازي تان با مشكل رو به رو شده است، جهت انجام تمامي خدمات مربوط به كولر گازي خود اعم از: نصب، سرويس، شارژ گاز و تعمير كولر گازي، با متخصصان تعمير كولر گازي در كاراباما تماس حاصل فرماييد.

يكي از دلايل اصلي خنك نكردن كولر گازي، كم شدن گاز مبرد كولر گازي اجنرال است. در حالتي كه اين اتفاق مي افتد، معمولا نشتي يا اتفاق ديگري روي داده است. ابتدا علت دقيق كمبود گاز كولر گازي اجنرال را بيابيد. سپس مجددا گاز كولر را شارژ نماييد.

در صورتي كه به هرگونه خدمات نصب، سرويس، تعمير كولر گازي و يا شارژ گاز كولر گازي اجنرال نياز داشتيد، مي توانيد با متخصصان كاراباما تماس حاصل فرموده و يا درخواست تعميرات آنلاين خود را ثبت نماييد.

نكته: شارژ كولر گازي اجنرال با گاز R410a به دقت بيشتري نياز دارد. اين گاز خود از تركيب دو گاز R123 و R32 تشكيل شده است و در مواردي كه كمبود گاز كولر اجنرال اتفاق مي افتد، نمي توان مقدار دقيق اين تركيبات را تشخيص داد. بنابراين در صورتي كه مقدار نشتي كولر اينورتر، بيش از ۱۵ درصد باشد، توصيه مي شود كل گاز كولر گازي را تخليه كرده و مجددا آن را شارژ كنيد. اما اگر مقدار كاهش گاز، از ۱۵ درصد كمتر است، بهتر است با تركيب مساوي ازR123 و R32 شارژ گاز كولر اجنرال را انجام دهيد.

هشدار: توجه به نكته گفته شده بسيار ضرورت دارد. زيرا در صورتي كه گاز موجود در كولر خيلي كم باشد و بدون توجه به اين مسئله، اقدام به شارژ گاز كولر نماييد، ممكن است علاوه بر كاهش بازدهي كولر، سبب فاسد شدن زود هنگام روغن كولر گازي نيز شويد. حتي احتمال دارد در دراز مدت، كمپرسور كولر از كار بيوفتد.

به طور كلي، كولر گازي اجنرال شما نياز به شارژ گاز دارد اگر:

الف- كولر به تازگي خريداري و نصب شده است؛

ب- سيستم كاملاً فاقد گاز است؛

ج- سيستم احتياج به شارژ گاز (اضافه كردن مبرد) دارد.

حالت اول: شارژ گاز كولر تازه نصب شده

زماني كه كولر گازي اجنرال خود را خريداري مي كنيد، معمولا 5 متر لوله داخل سيستم كندانسور آن قرار دارد. به همين ميزان، در كارخانه مقدار گاز معادل با 5 متر لوله در داخل كولر پر مي شود، لذا اگر طول لوله كشي اضافه مي شود، لازم است مقدار گاز كولر نيز شارژ شود. معمولاً به ازاي هر يك متر لوله اضافي، سيستم به ۲۰ گرم گاز مبرد احتياج دارد.

بعد از اتمام نصب كولر گازي اجنرال، بصورت كامل بايد سيستم را وكيوم نماييد و پس از وكيوم كردن، از عدم وجود هوا و رطوبت در سيستم مطمئن شويد. سپس مي توانيد شير سرويس را بازكرده و گاز را به كل سيستم منتقل كنيد.

اگر در نصب كولر گازي اجنرال، تنها از همان ۵ متر لوله اوليه استفاده كرده ايد، نيازي به شارژ گاز اضافي در سيستم نمي باشد. ولي اگر سيستم شما در نصب اوليه بيش از ۵ متر لوله براي نصب استفاده كرده است، براي شارژ گاز آن به يكي از سه طريق زير قادر به اينكار خواهيد بود:

روش اول- شارژ گاز بصورت وزني با ترازو: اين روش را مي توان بهترين و اصولي ترين روش شارژ گاز كولر گازي نام برد. در اين روش از مقدار دقيق گاز موجود و مقداري كه بايد به سيستم اضافه گردد، اطلاع داريد. بطور مثال: در صورتي كه ۲ متر اضافي لوله در نصب بكار برده ايد، ۴۰ گرم گاز را بايد به سيستم اضافه نماييد.

روش دوم- شارژ گاز به وسيله آمپر متر: اين روش بعد از روش اول مناسب ترين روش براي شارژ گاز كولر گازي اجنرال است. در شارژ گاز بصورت آمپري، از طريق آمپر دستگاه به ميزان گاز مورد نياز در سيستم پي مي بريم.

روش سوم- شارژ گاز از طريق گيج مانوفيلد: اين روش چندان مورد اطمينان نيست، زيرا با توجه به دماي محيط و بسياري از پارامترهاي ديگر، درصد خطاي بالايي دارد.

حالت دوم: شارژ گاز كولر بدون گاز

ممكن است كولر گازي شما كاملا از گاز خالي باشد و هيچ گاز مبردي در داخل سيستم حضور نداشته باشد. تشخيص اين حالت به كمك والو شير سرويس امكان پذير است. والو شير سرويس را فشار دهيد. اگر گاز بيرون زد، يعني سيستم داراي مقداري گاز است؛ ولي اگر گازي بيرون نزد، سيستم فاقد گاز است و بايد شارژ شود.

پيش از انجام هر اقدامي براي شارژ گاز كولر، ابتدا سيستم را وكيوم نماييد. از عدم وجود رطوبت و هوا در داخل سيستم مطمئن شويد. سپس به دنبال نشتي در كولر گازي باشيد. پس از رفع نشتي و تعمير كولر گازي (OG)، پلاك روي كولر را مطالعه نماييد تا مقدار گازي كه مي بايست به ازاي 5 متر لوله در آن شارژ شود را بيابيد. در صورتي كه لوله كشي اضافه اي وجود دارد، به ازاي هر متر اضافي نيز مقدار 20 گرم گاز را به كمك ترازو شارژ نماييد.

همچنين اگر از طول دقيق لوله كشي به كار رفته براي نصب كولر اطلاع نداريد، مي توانيد از دو روش ديگر (شارژ گاز به وسيله آمپرمتر يا از طريق گيج مانوفيلد) اين كار را انجام دهيد.

حالت سوم: اضافه كردن گاز كولر (تكميل شارژ گاز كولر)

هنگام تعمير كولر روش هايي وجود دارد كه مي توان به كمك آنها از كمبود گاز مبرد كولر گازي باخبر شد:

  1. نصب گيج بر روي شير سرويس كولر و بررسي فشار گاز كولر كه معمولا در هنگام كاركرد كمپرسور 60psi است.
  2. سرمادهي يا خنك كنندگي نامناسب كولر در محيط نصب شده
  3. يخ زدن يا برفك زدن فين هاي اواپراتور در حالت سرمايش كولر
  4. يخ زدن لوله رفت كندانسور (لوله نازك)

زماني كه به كمك روش هاي گفته شده در بالا از كمبود گاز كولر گازي خود باخبر شديد، بايد براي شارژ گاز كولر خود اقدامات لازم را انجام دهيد. براي شارژ مجدد مي توانيد از چند روش استفاده نماييد.

روش اول كه شارژ گاز به كمك ترازو است، در اين حالت كاربردي ندارد. دليل اين امر به خاطر عدم اطلاع شما از مقدار گاز درون سيستم است. چون نمي دانيد چه مقدار گاز از سيستم خالي شده، نمي توانيد از ترازو استفاده كنيد. مگر در حالتي كه گاز موجود در سيستم را كاملاً خالي نموده و دوباره از نو آن را كاملاً شارژ كنيد. اينكار با توجه به مضر بودن گاز مبرد كولر براي محيط زيست و همچنين به صرفه نبودن، به هيچ عنوان توصيه نمي شود.

بنابراين استفاده از دو روش ديگر براي شارژ گاز كولر پيشنهاد مي شود.

در اين حالت، روش دوم كه شارژ گاز به وسيله آمپرمتر است، مناسب تر و دقيق تر است. از آنجا كه روش گيج و مانوفيلد نسبت به دماي هوا متغير است، استفاده از آن براي شارژ گاز كولر پيشنهاد نمي گردد.

نكته: پيش از آنكه شارژ مجدد گاز را آغاز نماييد، ابتدا بايد نشتي سيستم را پيدا كرده و پس از برطرف كردن آن و وكيوم نمودن سيستم، شارژ مجدد گاز را انجام دهيد.

بازدید : 283
11 زمان : 1399:2

المنت هيتر يا المنت حرارتي در ماشين لباسشويي آاگ وظيفه گرم كردن آب مورد نياز در فرآيند شستشو و نيز تشخيص دماي مناسب آب از لحاظ اطمينان از گرم بودن آب به قدر كافي براي فرآيند شستشو را بعهده دارد. چرا كه در صورت گرم نبودن آب به اندازه كافي، البسه داخل ماشين لباسشويي آاگ بصورت موثر و صحيح شسته نخواهند شد. لذا كاركرد صحيح المنت حرارتي در جهت كاركرد صحيح دستگاه بسيار مورد اهميت است و در صورت خرابي آن بايد فورا تعمير يا تعويض گردد.

نشانه هايي حاكي از معيوب بودن المنت حرارتي وجود دارند كه به برخي از آنها اشاره خواهيم كرد:

ممكن است فيوز يا برق اصلي شما بپرد، ماشين كار مي كند ولي آب گرم نمي شود و يا برنامه شستشو تمام نمي شود.

در صورتي كه المنت حرارتي ماشين لباسشويي آاگ شما نيازمند تعويض است، آموزش گام به گام مراحل اين كار در ادامه آورده شده است. با اين وجود بدليل ماهيت الكتريكي آن و لزوم داشتن دانش فني و الكتريكي كافي براي انجام اينكار، توصيه اكيد ما بر سپردن كار به افراد متخصص و داراي صلاحيت است. بنابراين بهتر است با نمايندگي تعميرات لباسشويي آاگ تماس بگيريد.

قطعات و ابزارآلات مورد نياز:

المنت حرارتي مخصوص كه مطابق با مدل ماشين لباسشويي آاگ باشد، آچار، پيچ گوشتي مخصوص پيچ ها

تذكرات ايمني!

پيش از شروع به كار و جهت جلوگيري از هرگونه آسيبي به دستگاه و يا خودتان، از عدم اتصال ماشين لباسشويي آاگ به پريز برق مطمئن شويد.

گام اول– درآوردن محفظه جاپودر و كنترل پنل

در اين مرحله لازم است تا پنل بالايي دستگاه را جدا كنيد. براي اينكار ابتدا پيچ هاي پنل را كه معمولا در پشت دستگاه قرار مي گيرند، باز نماييد.

پس از درآوردن پنل بالايي نوبت به پنل جلويي يا پنل كاربري مي رسد. براي جدا نمودن اين پنل لازم است كه محفظه جاپودري را نيز خارج نماييد، زيرا پيچ هاي نگهدارنده ي پنل در زير محفظه جاپودري قرار مي گيرند. ابتدا محفظه را خارج كرده و سپس به سمت بالا فشار دهيد تا كامل جدا گردد. سپس پيچ هاي پنل را باز نماييد.

گام دوم– درآوردن درب از ماشين لباسشويي

اكنون بايد پنل زيرين ماشين لباسشويي aeg را جدا نماييد. پس از آن لاستيك دور درب ماشين را با جدا نمودن كيليپس نگهدارنده لاستيك از درب دستگاه جدا نماييد. حال لازم است تا قسمت جلويي دستگاه را بهمراه درب آن جدا نماييد. چهار پيچ به بدنه متصل اند كه دوتاي آنها مربوط به قفل درب مي باشند. با باز نمودن اين پيچ ها، قسمت مربوطه را از دستگاه جدا نماييد.

گام سوم– تعويض المنت قديمي

اكنون و پس از جداسازي تمامي قسمت هاي گفته شده، مي توانيد المنت حرارتي را در زير ديگ دستگاه مشاهده نماييد. توصيه مي شود كه قبل از دستكاري آن، ابتدا عكسي از نحوه اتصال سيم ها تهيه نماييد تا در ادامه به كمك شما بيايد.

پس از بررسي المنت، ابتدا سيم ها و سوكت هاي ترموستات را جدا نماييد. مهره اي كه به المنت متصل است را تا انتها باز نكنيد. وقتي مهره تقريبا به آخر پيچ رسيد با انتهاي پيچ گوشتي مي توانيد به آن ضربه زده تا المنت آزاد گردد و به راحتي درآورده شود.

گام چهارم– نصب المنت جديد

پيش از نصب المنت جديد، لازم است تا ترموستات را كه در داخل المنت قرار ميگيرد از المنت قديمي خارج كرده و در داخل المنت جديد قرار دهيد. براي اينكه بتوانيد المنت جديد را به راحتي در جاي خود در زير ديگ ماشين لباسشويي قرار دهيد، مي توانيد روي قسمت لاستيكي آن كمي مايع ظرفشويي بماليد. با هل دادن آرام المنت در جاي خود و سپس پيچ و مهره كردن آن از سفت بودن و قرارگيري صحيح در جايگاه قبلي مطمئن شويد.

گام پنجم– وصل كردن سيم ها

زماني كه المنت را در جايگاه مناسب خود قرار داديد، نوبت به اتصال دوباره سيم ها و سوكت ترموستات ميرسد. در اين مرحله با استفاده از عكسي كه پيشتر تهيه نموديد، اتصال صحيح سيم ها را انجام دهيد.

حال بايد تمامي مراحلي را كه انجام داده بوديد بصورت عكس از سر بگيريد. يعني ابتدا پنل جلويي و لاستيك دور درب ماشين را در جاي خود قرار دهيد، سپس محفظه جاپودري و پنل كاربري را بر روي دستگاه جاسازي كنيد و نهايتا پنل بالايي را بر روي دستگاه سوار نموده و تمامي پيچ ها را دوباره سفت نماييد.

مي توانيد ماشين لباسشويي آاگ خود را آزمايش نموده و با روشن كردن آن امتحان نماييد كه آيا المنت جديد بخوبي كار مي كند يا نه؟ آيا آبي كه شستشوي لباس ها با آن انجام مي گردد گرم شده است؟

بازدید : 399
11 زمان : 1399:2

امروزه يخچال‌هاي سايد باي سايد سامسونگ، معمولا داراي سيستم خودكار يخ سازي مي باشند. اين سيستم به اين صورت عمل مي نمايد كه پس از اتصال يخچال به شير آب خانه، آب سرد شده و در بخش يخ ساز نيز تبديل به يخ مي گردد. مجموعه يخ ساز يخچال هاي سايد باي سايد، از قسمت‌هاي مختلفي اعم از شير ورودي آب، لوله ها، فيلتر آب و خود يخ ساز تشكيل شده است.

در صورتي كه يخ سازي با مشكل مواجه شده و بخش يخ ساز كار نمي كند، قسمت هايي از يخچال كه در ارتباط با آن بوده و ممكن است مشكل از طرف آنان باشد، را مي بايست بررسي و عيب يابي نماييم. در اين مطلب به بررسي اين موارد خواهيم پرداخت.

اگر در زمينه تعميرات يخچال سامسونگ دانش و تخصص كافي نداريد، بهتر است از يك تعميركار متخصص كمك بگيريد.

شير ورودي آب

ابتدا شير ورودي آب را به جهت هرگونه مسدوديت بررسي نماييد. براي اينكار شير اصلي آب را قطع نموده و لوله ي آب ورودي را جدا كنيد. در صورت مسدود بودن توري لوله، يخ هاي درست شده بصورت لايه اي يا كوچك خواهند بود. توري را درآورده و تميز نماييد. همچنين در صورت لزوم مي توانيد توري را تعويض نماييد.

درواقع شير ورودي آب توسط كنترلر يخ ساز به كار مي افتد. بدين صورت كه ولتاژ كنترلر در حدود چند ثانيه بر روي سيم پيچ شير اعمال شده و به آب اجازه جريان مي دهد. امكان دارد كه سيم پيچ ايراد داشته باشد كه در اين حالت مي بايست بوسيله مولتيمتر آزمايش شود.

لوله آب

درون قالب يخ ساز را نگاه نماييد. در صورتي كه مكعب هاي يخ تشكيل نشده اند و يا تكه هاي آن خيلي كوچك اند، سيستم پر كننده آب به بررسي احتياج دارد. لوله هاي پركننده آب و لوله هايي كه در پشت يخچال سامسونگ قرار گرفته اند را چك كنيد و مطمئن شويد كه آب داخل آنها يخ نزده باشد.

در حالتي كه درون قالب يخ ساز، يخ تشكيل شده است، از نبود شي خارجي در جريان آب و ايجاد اختلال اطمينان حاصل كنيد. در صورت مشاهده نكردن چيزي، شير آب، لوله ها و فشار آب را چك كنيد. در صورت نياز هر يك از قطعات داراي نقص را تعويض نماييد.

فيلتر يخ ساز

امروزه اكثر يخچال هاي سايد باي سايد samsung داراي سيستم فيلتراسيون مي باشند. اين فيلترها موظفند ذرات و آلودگي هاي موجود در آب را حذف نمايند. به مرور زمان فيلترها كثيف شده و جريان آب ورودي به يخ ساز كاهش مي يابد. درنتيجه يخ توليد نشده و يا بصورت قطعات كوچك بدست مي آيد. توصيه مي گردد كه هر 6 ماه يكبار اقدام به تعويض فيلتر يخچال سايد باي سايد خود كنيد.

كنترلر يخ ساز

گاهي مشكل از سيستم آب رساني نمي باشد. در صورتي كه پس از بررسي كامل سيستم آب رساني متوجه هيچگونه ايرادي در آن نشديد، امكان دارد كنترلر يخ ساز معيوب باشد. در اين حالت مي بايست با برداشتن كاور بخش يخ ساز به معاينه و تست يخ ساز بپردازيد. اين كار تخصصي بوده و نيازمند دانش فني مي باشد. لذا از تخصص يك تعميركار باتجربه استفاده نماييد.

بازدید : 372
11 زمان : 1399:2

كولر گازي سامسونگ از جمله كولرهاي پرطرفدار به شمار مي رود كه هزينه اوليه نسبتا بالايي دارد. لذا نگهداري و مراقبت از آن، بسيار مهم و حائز اهميت است. براي اطمينان از صحت كاركرد و نيز افزايش طول عمر مفيد كولر گازي، هر چند وقت يكبار، تماس با تعميركار كولر گازي سامسونگ جهت سرويس و تعمير كولر گازي يا اسپيلت samsung امري ضروري محسوب مي گردد.

همچنين مواردي وجود دارند كه نشانه و دليل بروز مشكلات آتي بوده و لذا توصيه مي شود به محض ديدن اين موارد، براي تعمير و برطرف نمودن ايرادات احتمالي كولر گازي سامسونگ خود اقدام نماييد.

در اين مقاله به بررسي 5 مورد از مشكلات رايج كولرهاي گازي سامسونگ و راه حل هاي آنها مي پردازيم كه انجام آنها براي خود شما نيز امكان پذير است. با اين حال در صورتي كه به هر گونه خدمات تعميرات، سرويس و يا نصب كولر گازي سامسونگ نياز داريد مي توانيد با مركز تخصصي كولر گازي سامسونگ در كاراباما تماس بگيريد.

  1. فيلتر هواي كثيف

فيلتر هواي كولر گازي سامسونگ از اجزاي مهم آن به شمار مي رود كه تصفيه ذرات معلق از هوا را انجام مي دهد. در صورتيكه سرويس و تميز كردن به موقع فيلتر هوا انجام نگردد، امكان دارد علاوه بر پايين آمدن عملكرد كولر گازي، به ديگر قطعات نيز آسيب وارد گردد. لذا هر چند وقت يكبار براي تميز كردن فيلترهاي هوا اقدام كنيد.

  1. سرمايش كم كولر گازي

اگر سرمايش يا خنك كنندگي كولر گازي تان پايين است، به اين معني است كه مشكلي در فرآيند ساده خنك سازي هوا در داخل سيستم وجود دارد. در ۹۰% موارد، اين مشكل يا ضعف در خنك كنندگي، به دليل نشت گاز مبرد كولر مي باشد. در اولين فرصت، كولر خود را بررسي كرده و جهت رفع مشكلات نشتي احتمالي، اقدامات لازم را پيگيري نماييد.

  1. آيا كندانسور به خوبي كار مي كند؟

فن بيروني كولر گازي سامسونگ، وظيفه انتقال گرماي داخل منزل به بيرون را دارد. در صورتي كه اين فن به درستي كار نكند، هواي گرم داخلي نمي تواند جايگزين گردد و باعث خواهد شد كه كمپرسور بيش از حد گرم شده و سيكل سرمايش كولر گازي سامسونگ مختل شود.

  1. خرابي كنترل الكتريكي

از جمله مشكلات رايج كولرهاي گازي سامسونگ، خرابي برد فرمان يا مدار الكتريكي دستگاه است كه در صورت وجود ايراد در اين جزء، امكان بروز مشكلات متفاوتي براي كولر، از قبيل: خاموش شدن يا طبق برنامه نبودن عملكرد و... مي رود.

  1. مراقب كابل ها باشيد

ممكن است كولر گازي سامسونگ شما نيز، هر از گاهي بصورت خودكار روشن و خاموش شود. در اين حالت اشكال سيم كشي وجود دارد. از لحاظ بالا بودن آمپر مصرفي كولر گازي، اين احتمال وجود دارد كه با مشكل سيم كشي مواجه شويد. سيمكشي معيوب كولر گازي خيلي خطرناك بوده و احتمال آتش سوزي نيز دارد. جهت نصب كولر گازي خود حتما با تكنسين هاي متخصص تماس بگيريد.

بازدید : 411
11 زمان : 1399:2

كولر گازي جنرال يكي از پركاربردترين وسايل خانه به خصوص در شروع فصول گرم سال است. هيچ فردي نيست كه در اين روزهاي گرم از داشتن يك كولر گازي مشكل دار خوشحال باشد. اما اگر كولر گازي جنرال تان عملكرد صحيحي ندارد و به مشكل خورده است، چه بايد كرد؟ چگونه مي خواهيد عيب يابي و تعمير كولر گازي General خود را انجام دهيد؟ آيا براي اينكار دانش و تجربه كافي در زمينه تعميرات كولر گازي جنرال داريد؟

براي آن دسته از افراد كه سابقا داراي اطلاعاتي در زمينه عيب يابي و تعمير كولر گازي جنرال هستند، مقاله حاضر مي تواند مفيد بوده و در افزايش دانسته هاي تخصصي به كارشان بيايد. همچنين جاي نگراني براي دسته اي كه اين اطلاعات را ندارند، نيست. تعميركاران با تجربه كاراباما جهت عيب يابي كولر گازي جنرال و نيز نصب، تعمير و سرويس آن، آماده كمك به شما هستند. در صورتي كه نياز به متخصص با تجربه و حرفه اي جهت عيب يابي و يا تعمير كولر گازي جنرال خود داريد، با متخصصان كاراباما تماس بگيريد.

در ادامه با برخي از مشكلات رايج كولر گازي جنرال و نحوه عيب يابي و نيز راه حل رفع هر يك آشنا مي شويم.

كولر گازي اصلا خنك نمي كند

اگر كولر گازي جنرال شما روشن شده اما هواي خنك از آن خارج نمي شود، ابتدا مطمئن شويد كه تمام دريچه ها باز است، سپس از تنظيم صحيح ترموستات مطمئن شويد. اگر مشكل پس از بررسي اين موارد همچنان برقرار بود، به سراغ فيلتر هواي كولر گازي رفته و فيلتر را چك كنيد.

در صورتي كه فيلتر بخاطر گرد و غبار مسدود شده باشد، ممكن است حتي هيچ جريان هوايي از كولر خود دريافت نكنيد. با تعويض به موقع و تميز كردن فيلتر كولر گازي، مي توانيد از مشكلات اين چنيني پيشگيري كنيد.


از ديگر عواملي كه مي تواند در بروز مشكل خنك نكردن كولر گازي جنرال نقش داشته باشد، مي توان به فن و موتور فن دستگاه اشاره كرد. اگر فن به راحتي مي چرخد، ممكن است در رساندن برق به موتور مشكل ايجاد شده باشد و يا يك نشتي در خنك كننده(refrigerant line) بوجود آمده باشد. در اين حالت حتما به يك تعميركار متخصص جهت بررسي كولر خود نياز داريد.

كولر گازي به اندازه كافي خنك نمي كند

ابتدا دريچه هاي كولر گازي جنرال را چك كنيد تا باز باشند. در صورتي كه حتي يكي از آنها بسته باشد، خنك كردن كل خانه سخت تر خواهد بود. زيرا هواي گرم قسمتي از خانه كه دريچه كولر آن بسته است، با هواي خنك بقيه قسمت ها ادغام شده و هواي كل منزل را گرمتر مي نمايد. لذا كولر گازي به اندازه كافي خنك نخواهد كرد. همچنين ممكن است مشكل از نشتي در خنك كننده (refrigerant line) باشد.

نكته قابل يادآوري ديگر، ظرفيت برودتي كولر است. اگر كولر گازي جنرال شما قديمي است و يا به درستي نصب نشده است، ممكن است فرسوده شده و بازدهي قبل را نداشته باشد. توجه به اندازه منزلتان در انتخاب كولر بسيار مهم است. كولر گازي كه براي منزل شما بيش از حد قدرتمند (يا بزرگ) است، در بازه زماني كم و تعداد دفعات زياد مورد استفاده قرار مي گيرد. همين امر سبب كاهش بهره وري آن مي گردد. اگر كولر گازي تان كوچك باشد، به اجبار بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد و اين خرابي زودرس كولر را در پي دارد.

نشتي آب از داخل كولر گازي

در هنگام نشتي و يا عيب يابي مشكلات مرتبط با آن، حتما ابتدا دستگاه را از برق بيرون بكشيد.

اگر نشتي از داخل كولر گازي باشد، ممكن است مسير تخليه آب (ميعانات) گرفته شده باشد. ابتدا سعي كنيد گرفتگي مسير تخليه آب را باز كنيد. در صورتي كه افاقه ننمود، تشت تخليه را بررسي كنيد. تشت تخليه كولر گازي شما ممكن است زنگ زده باشد. همچنين شكسته شدن پمپ يا پمپ فشرده كولر گازي نيز مي تواند دليل نشتي باشد. در صورتي كه هيچ يك از موارد در رفع نشتي كولر كارساز نبودند، با افراد متخصص تماس بگيريد.

نشتي آب از بيرون كولر گازي

در روزهاي گرم يا مرطوب، ممكن است مقداري آب در زير كندانسور كولر مشاهده نماييد. البته در صورتي كه كولر گازي جنرال شما به درستي كار مي كند، اين مسئله عادي مي باشد. در آب و هواي خنك، يك كولر گازي ممكن است يخ بزند و با ذوب شدن يخ هاي آن، آب در زير دستگاه جمع گردد. اما ممكن است نشتي از جاي ديگر مانند بدنه باشد. سعي كنيد فيلتر كولر گازي خود را تميز و يا تعويض كنيد. اگر مشكل برقرار بود، جهت بررسي و برطرف كردن مشكل با كاراباما تماس بگيريد. ممكن است به خنك كننده بيشتري نياز داشته باشيد و يا لوله تخليه كولرتان مسدود شده باشد.

نشتي آب هنگامي كه كولر گازي خاموش است

گاهي خنك كننده كولر گازي كه در حال تمام شدن است و يا اينكه فيلتر آن كثيف شده است، موجب يخ زدن كولر گازي به هنگام كار كردن مي شود. پس از اينكه كولر را خاموش مي كنيد، يخ ها آب شده و اين آب ها از دستگاه نشت مي كنند كه مي تواند كف يا سقف منزل شما را خيس نمايد. اگر تميز كردن فيلتر كولر گازي باعث برطرف شدن مشكل نشد، جهت بررسي و برطرف كردن مشكل با افراد متخصص تماس بگيريد.

كولر گازي خاموش نمي شود

در صورتي كه كولر گازي جنرال شما زمان بيشتري را براي خاموش شدن نياز دارد، پس از اينكه دكمه خاموش شدن را فشار داده ايد، احتمالا فيلتر كولر گازي كثيف است. يكي ديگر از دلايل آن مي تواند، قديمي بودن يا نامناسب بودن قدرت يا توان كولر گازي در مقايسه با ابعاد فضاي منزل باشد.

ساير دلايلي كه مي توانند باعث خاموش نشدن كولر گازي جنرال و كاركرد مداوم آن شوند:

  • گير كردن فن كولر گازي
  • كوتاه بودن كابل ترموستات
  • روشن نشدن سيستم مركزي كولر
  • كار نكردن صحيح دستگاه تنظيم حرارت (ترموستات)

اگر اشكال در سيستم مركزي كولر گازي باشد، ممكن است بدليل ايراد در تنظيمات ترموستات باشد. در غير اين صورت، براي برطرف كردن مشكل حتما به يك تعميركار متخصص جهت تعمير كولر گازي نياز است.

فن داخلي كولر گازي كار نمي كند

اگر فن داخلي كولر گازي جنرال تان كار نمي كند، ابتدا بررسي كنيد كه چيزي داخل آن گير نكرده باشد. سپس فيلتر هوا را بررسي كنيد. اگر مسدود شده است، ممكن است بتوانيد خودتان آن را برطرف نماييد.

در صورت يخ زدن كويل اواپراتور و مسير خنك كننده، ابتدا به يخ ها فرصت دهيد تا كاملا آب شده و سپس كاركرد فن را تست نماييد. ممكن است مشكل پيچيده تر باشد. بطور مثال اجزاي داخلي فن، مثل تسمه و يا حتي موتور فن، نياز به تعويض داشته باشند. لذا براي تماس با تعميركار متخصص هيچ زماني را از دست ندهيد.

فن خارجي كولر گازي كار نمي كند

ممكن است فن خارجي كولر گازي تان دچار ايراد شود. در اين حالت، احتمالا كولر گازي General شما به درستي خنك نمي كند. اگر فن بيروني به درستي در حال چرخش نباشد، ابتدا بايد جعبه برق و فيوز را بررسي كنيد. در صورتي كه تنظيم مجدد باعث برطرف شدن مشكل نشود، مشكل مي تواند به دلايل زير باشد:

  • اگر كمپرسور كار مي كند، ولي موتور فن ها و يا خازن استارت به دلايلي كار نمي كنند. براي عيب يابي، با يك تكه چوب فن را هل دهيد تا ببينيد كه آيا شروع به كار مي كند يا خير.

نكته مهم: هرگز با دست فن را هل ندهيد. اگر فن شروع به كار كند، انگشتان دست تان آسيب جدي مي بينند.

  • ممكن است گرد و خاك و كثيف بودن فن، باعث گير كردن موتور فن داخلي شده باشد.

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 13
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 86
  • بازدید سال : 645
  • بازدید کلی : 14862
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی